Kontakt

Spojte sa s nami

Náš tím je pripravení zodpovedať Vaše otázky.

   Email

obchod@myketo.sk

   Telefón

0948 280 711

   Adresa

nám. Slobody 10, 921 01 Piešťany

Výhradný zástupca MyKETO pre Slovenskú republiku.



    Od odborníka

    Všeobecné otázky

    Nízkosacharidová strava má nízky obsah uhľohydrátov, ktoré sa nachádzajú predovšetkým v sladkých potravinách, cestovinách a chlebe. Namiesto toho jete skutočné jedlá vrátane bielkovín, prírodných tukov a zeleniny.

    Čím to je, že konvenčné diéty nefungujú?

    Ketogénne diéty v skutočnosti úzko súvisia s paleolitickou stravou. Obe vylučujú sacharidy a zameriavajú sa na konzumáciu skutočného jedla. Sacharidy dnes tvoria väčšinu našej stravy a majú významné dôsledky pre naše zdravie vrátane hormonálnej rovnováhy.

    Ako sa chudnutie dosahuje pri ketogénnych diétach?

    Toto je pravdepodobne najčastejšie kladená otázka, pretože mnoho ľudí sa obáva skutočných účinkov ketózy. Funguje ketóza? Existujú tri hlavné účinky nízkosacharidovej diéty, ktorej sa venujeme.

    Čo je inzulín a čo robí?

    Inzulín je jedným z najdôležitejších hormónov. Vylučuje ho pankreas a na to sa najviac zameriavajú ketogénne diéty, pretože ovplyvňuje telesný tuk a metabolizmus uhľohydrátov. Je to v skutočnosti zásobný hormón zodpovedný za pohyb živín z krvného obehu do cieľových tkanív. Jeho ďalšou úlohou je regulovať hladinu cukru v krvi.

    Musím počítať kalórie? Záleží na kalóriách?

    Je častou mylnou predstavou, že môžete jesť neobmedzené množstvo kalórií a napriek tomu chudnúť. Aj keď sa to nestáva často, môžete pribrať aj pri nízkosacharidovej diéte. Ketogénne diéty s nízkym obsahom sacharidov majú prirodzené účinky na potlačenie chuti do jedla. Preto budete jesť menej a nebudete musieť počítať kalórie, čo je jeden z hlavných účinkov ketogénnej stravy.

    Ako dlho trvá dostať sa do ketózy?

    Vstup do ketózy zvyčajne trvá 2 – 3 dni, ak sa držíte v rámci optimálneho limitu čistých sacharidov. Tento proces môžete urýchliť cvičením, ktoré urýchli vyčerpanie glykogénu vo vašom tele. Ak ste dosť sedaví, na základe skúseností to môže trvať až týždeň. Keď sa budete držať plánu, je skutočne ľahké sa dostať do ketózy, ako to zistíte pomocou detekčných prúžkov ketónov alebo merača krvi na ketóny.

    Čo je keto-adaptácia?

    Keto adaptácia nastáva, keď sa telo odkloní od glukózy k metabolizmu tukov. Adaptácie na ketózu sú zložité a zahŕňajú väčšinu systémov tela. Hlavné úpravy sa vyskytujú v telesných tkanivách, najmä v mozgu, pečeni, obličkách a svaloch (Lyle McDonald, Ketogenic Diet, kapitola 5, 1998).

    Ako často a koľko by som mal jesť?

    Snažte sa jesť pomaly a vyhýbajte sa akejkoľvek inej činnosti pri jedle. Postupne získate schopnosť rozpoznať, kedy máte dosť. Nie je dôvod úplne vyčistiť tanier, ak sa cítite plní. Je to vaše zdravie a na tom nie je nič zlé.