Žiariť ako diamant môže žena v každom veku

Kráčate po ulici, ľahko sa pohojdávate v bokoch, vlasy Vám splývajú okolo tváre a kútikom oka zachytávate obdivné pohľady okoloidúcich. 

Či už je Vám dvadsať, po štyridsiatke alebo viac, krásnu postavu si môžete udržať stále. Každý vek ale vyžaduje svoje. Dobrá kondícia a štíhla línia nemusí byť výsadou len tých najmladších. Každý vek prináša rôzne nástrahy, a je teda potrebný rozdielny redukčný režim.  

Nepodceňujte vek

Doprajte telu to, čo potrebuje, a uľahčite si cestu k vysnívanej postave, kráse a zdraviu.

Jeden z najdôležitejších faktorov je práve vek. Telu sme ľahko porúčali na strednej škole, ale teraz už to ide o niečo horšie. Vysporiadajte sa s pribúdajúcimi rokmi a zdravo zhoďte prebytočné kilá. Nielen preto, že ideál krásy je stále štíhlosť, ale aj kvôli svojmu zdraviu. Nadbytočnými kilami trpia Vaše kĺby i srdce. Ako naštartovať chudnutie?  

20 preč – puberta za Vami a s ňou by mali byť preč aj nezriadené čokoládové hody

V dvadsiatich rokoch sa žene vplyvom hormónov a príprave tela na materstvo začína pomaly zaobľovať postava. Hormónom neporučíte, ale to neznamená, že by ste sa mali zaguľatiť viac, než je potrebné a prirodzené. Zo školy ste bola zvyknutá si dať každý deň tyčinku, sušienky alebo iné sladké neresti. Tie by sa teraz už ale mohli prejaviť nielen na váhe, ale aj na vzniku celulitídy. Ak chceme schudnúť nejaké to kilo a cítiť sa dobre, postačí mierne obmedziť kalorický príjem a zvýšiť výdaj energie. Hýbte sa, chodievajte, behajte, jazdite na bicykli, korčuliach, robte čokoľvek, čo Vás baví.  

Obmedzte klasické problémové pokrmy, ako sú chipsy, pizza, hamburger, šišky a začnite viac myslieť na to, čo jete. Začleňte do svojho jedálnička viacej ovocia a zeleniny. Noste so sebou neustále malú desiatu, napr. vo forme proteínového kokteilu MyKETO alebo porciu mäkučkého sušeného mäsa. V prípade hladu Vás zasýti a nedovolí Vám siahnuť po inej rýchlej variante zasýtenia, napr. spomínanou pizzou alebo bagetou. 

Nečakajte na nič a venujte sa svojmu zdraviu a štíhlej fit línii už teraz.

30 preč – nezabúdajte sa venovať sama sebe

V tomto veku sa väčšinou cítime stále mladí. Život väčšiny žien sa ale v tomto období točí okolo detí, kariéry, alebo dokonca všetkého dohromady, a s tým súvisí menej pohybu a nepravidelnosť stravovania. Zladiť všetko dohromady prináša stres a ten nezriedka riešime sladkosťami alebo dokonca alkoholom, ktorý je okrem iného kalorickou bombou.

Odporúčania sú úplne rovnaké ako u mladších vekových kategórií. Preorientujte sa na dlhodobo zdravší jedálniček. Dôležitá je pravidelnosť menších dávok jedla bohatých na proteíny, do svojho jedálnička zaraďte zdravé raňajky napr. v podobe proteínových kaší alebo počas dňa pri nedostatku času zaraďte napr. hotové proteínové jedlá MyKETO, či trebárs proteínové polievky, zasýtia Vás a pochutnáte si. Navyše tým predídete ukladanie tukových zásob z hladovania a následného prejedania. Ak chcete chudnúť v tomto veku, ideálnym pohybom je ľahký jogging, power joga alebo pilates. Dôležité je si strážiť svoju tepovú frekvenciu, aby bola v rozmedzí tzv. spaľovacej tepovej frekvencie. V tomto veku je už veľmi dôležité začať sa pravidelne starať o svoju pleť, ak ste tak ešte neurobila – začať môžete napr. s produktom ružový kolagén, ktorý pleť vnútorne vyživí a celkovo ju omladí. Tento omladzujúci nápoj si zamilujete.      

Ženy po tridsiatke veľmi často strácajú figúru po pôrode. Výživová poradkyňa Petra Šinálková ženám radí: „Dodržujte vyváženú stravu už pred tehotenstvom i počas neho. Po pôrode sa potom váha lepšie redukuje. Dôležitá je očista organizmu už pred tehotenstvom. Následne po pôrode a ukončení dojčenia možno vybrať niektorý z redukčných programov a výživových balíčkov MyKETO, ktoré pomôžu vrátiť sa späť k pôvodnej váhe pred tehotenstvom.”

40 preč – chce to trochu rozumu a logického uvažovania

Štyridsiatka sa považuje za zlomový vek u žien i mužov. Mladosť je preč a dôchodok ešte ďaleko. Udržať si biologickú sviežosť aj napriek otáčajúcim sa listom kalendára vyžaduje väčšie úsilie.

Pohybové aktivity sú dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, pretože žijeme menej aktívnym životom. Telo horšie spaľuje tuky a na kritických miestach sa začína strácať svalová hmota a nahrádza ju tá tuková. Najčastejšou problematickou partiou býva oblasť bruška, čo následne zvyšuje riziko vzniku metabolických komplikácií. Dbajte preto na pravidelnosť a kvalitu jedla a tiež na dostatok cvičenia. Pohyb je dôležitým faktorom, podieľajúcim sa na krásnej postave. Vhodná je joga, plávanie a prechádzky vo svižnom tempe či jogging. Ako postupovať pri chudnutí po štyridsiatke?  

Výživová poradkyňa Petra Šináklová hovorí: „Cukry a biela múka sú nepriateľom číslo jeden. Preto, ak sa bez nich nezaobídete úplne, snažte sa ich konzumovať iba počas dopoludnia.“

Jedzte jedlá bohaté na proteín. Stravovanie s kvalitnými proteínovými jedlami je efektívne a zaistí Vám, že s pribúdajúcim vekom neprídete o svalovú hmotu. Vyskúšať môžete sladké dezerty bez cukru, ktoré zaženú chuť na sladké alebo veľmi obľúbené koktaily či proteínové palacinky a omelety. Zasýtia Vás a doplnia telu všetko potrebné pri optimálnom príjme kalórií na porciu. Rozhodne je pre Vaše telo lepšie, ak preferujete zdravé chudnutie pred nezmyselnými hladovkami.     

50 preč – ak sa o seba budete správne starať, môžete do vrecka strčiť kadejakú tridsiatku

Zostať v kondícii aj v druhej etape života? Samozrejme! Aj keď je metabolizmus pomalší, existuje možnosť, ako zabrániť zbytočnému priberaniu na váhe. Ide to síce pomalšie ako predtým, ale obdivné pohľady okolia za to stoja, nie? Ako teda naštartovať chudnutie po päťdesiatke? Správna strava v kombinácii s dostatkom pohybu je najlepší liek! S hormonálnymi zmenami dochádza bohužiaľ k rade nepríjemných vedľajších účinkov. U každej ženy sa prejavujú rôzne a s rôznou intenzitou. Únava, návaly, potenie, depresie či priberanie na váhe. Pohyb v tomto veku nemusí byť vždy to, po čom práve túžite, ale verte, že Vám po ňom bude skvele a načerpáte blahodarnú energiu.   

Rýchlosti metabolizmu a výdaju energie prispôsobený jedálniček rozhodne neznamená drastické hladovanie. 

Ako jesť? A aké sú najlepšie prípravky na chudnutie po päťdesiatke?

Väčšinou stačí len ľahko zmenšiť porcie jedla a jesť častejšie. Tiež je takmer nutnosťou obmeniť jedálniček a zaradiť viac zeleniny, ovocia, potraviny bohaté na vlákninu, minerály a vitamíny. V prípade potreby siahnite po lahodných proteínových jedlách alebo po komplexných diétnych plánoch MyKETO zostavených výživovými špecialistami. Vhod Vám príde i zdravá káva Coffee 4 Slim, ktorá pomôže naštartovať Váš metabolizmus, dodá potrebnú energiu, vďaka nej bude chudnutie príjemnejšie. Výhodou tohto veku je, že po päťdesiatke sa metabolizmus už príliš nemení. Preto, akonáhle si navykne na určitý režim stravy, vydrží nám štíhla postava nastálo.  

Zdravý životný štýl v každom veku nemusí byť o hladovaní či počítaní kalórií. Kúzlo je v tom, pochutnávať si na lahodnom jedle a pritom sa cítiť šťastne, plní energie a užívať si života. A o tom predsa život je, nie? V MyKETO sme pyšní na to, že môžeme byť Vašimi pomocníkmi a radcami na Vašej ceste za zdravím a chudnutím.